جنبش تغییر

اینستاگرام من _ بیابانگرد

مجموعه مقالات سیاسی اجتماعی و اقتصادی - صلاح الدین احمد لواسانی

جنبش تغییر

biyabaangard
اینستاگرام من _ بیابانگرد مجموعه مقالات سیاسی اجتماعی و اقتصادی - صلاح الدین احمد لواسانی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

جنبش تغییر

 
 
 

مرام نامه جنبش تغییر

 

مقدمه

فرودستان ؛ مردم به جان آمده از فشار حکومت های نالایق و بی کفایت دویست و پنجاه ساله اخیر ایران هستند .
حکومت های که جز به تاراج بردن منابع ملی ، ظلم و تعدی به مردم ایران کاری انجام نداده اند.

فرودستان ؛ فرزندان و صاحبان اصلی ایرانند ، که به جرم صبوری ، قناعت ، مدارا و سکوت . در لابلای چرخ دنده های قدرت حاکمان قدر نشناس سه سده اخیر در حال نابودی هستند .

فرودستان ؛ پدران و مادرانی هستند ، که هنوز و پس از چند قرن به شرمساری در برابر چشمان فرزندانشان ، به دلیل جیب‌های خالی خود عادت نکرده اند . هر روز دهها بار سر بگریبان می برند و خون گریه می کنند. در حالیکه بروشنی ناظر به تاراج رفتن منابع سرشار ملی هستند.

فرودستان ؛ مردان و زنان جوانی هستند که کم کم به سن میانسالی می‌رسند اما هنوز نتوانسته اند ، به زندگی خود سر و سامان بدهند .

فرودستان ؛ نخبگان بیشماری هستند ، که به دلایل گوناگون از جمله عدم شایسته سالاری یا در گوشه عزلت منزل کرده اند و یا بناچار تن به غربت و جلای وطن سپرده اند

فرودستان ؛ آزادگانی هستند ، که تن به سازش با حکومت های جائر چند صد سال اخیر نسپرده و ماوایشأن محبس و زندان گشته.
فرودستان ؛ مردمانی نجیب ، آرام ، صبور ، کم حرف اما هوشیارند .
فرودستان ؛ امواجی پر قدرتند ، که خشم و خروش خود را بروز نمی‌دهند . زیرا می‌دانند دژم خویی جز نابودی و ویرانی برای خاکشان چیزی به بار نخواهد آورد

فرودستان ؛ دلاور زنان و غیور مردانی هستند که زمانی سلاح بدست می گیرند ، که سرزمینشان مورد تعرض بیگانه قرار بگیرد.

فرودستان ؛ فرزندان خاک پاک ایرانند و هرگز کسانی را که خون فرزندانشان بر زمین ریخته اند و ایران را به بیگانگان فروخته اند ،همدست و هم پیمان نمی شوند.
فرودستان ؛ نه عامل سازمان رو سیاه سیا هستند و نه وطن فروش به اینتلیجنت سرویس و موساد.

فرودستان ؛ ایرانیان ساکن در بیرون مرزها را پاره تن خود و غریبان دور مانده از دامان ، مام میهن بر می شمرند.
فرودستان ؛ صد البته از مشورت هموطنان دانا و فهیم و صادق خود در سراسر جهان سود می برد . اما خود تصمیم می گیرند با مشکلات موجود چگونه راه خود را طی کند.

فرو دستان ؛ ایران را برای همه ایرانیان می داند و سرنوشت آینده آن را متجلی در صندوق های راستین رای خواهند جست، با این شعار که هر ایران با هر جایگاه و منزلتی فقط یک رای


«« هر ایرانی فقط یک رای »»

 

 

 جنبش تغییر یک حزب سیاسی نیست

جنبش تغییر قرار نیست برای آینده کشور تصمیم بگیرد .
این جنبش به هیچ وجه نقشی رسمی در حاکمیت آینده نخواهد داشت.
لذا اهداف این جنبش براساس زمانبندی آغاز حرکت تا رسیدن به صندوق های رای ، تبیین و تدوین گردیده و شامل مواردی است که نه تنها فرودستان بلکه هر انسان شریف و وطن پرست دیگری بر آن صحه خواهد گذاشت.

اهداف :
۱ - ایجاد اتحاد و یکپارچگی حول محور مبارزه بدون خشونت تا رسیدن به رفراندوم آزاد ،جهت تعیین شکل حکومت آینده کشور

۲- پیگیری مستمر برنامه های اجرایی که فصل بعد سر فصل های آن ارائه خواهد شد.

۳ - بهره گیری از همه ظرفیت های ملی شامل کمک گرفتن از نخبگان علمی،داخل و خارج از کشور ، سیاستمداران مستقل ، حقوقدانان ،اقتصاد دانان ، اصحاب رسانه و هنرمندان متعهد به منافع ملی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها.

۴ - بهره گیری صحیح و جامع از شبکه های اجتماعی بمنظور سر خط نگهداشتن مسیر حرکت ، اطلاع رسانی مستمر و لحظه ای برنامه های جمعی و ممانعت از نفوذ عوامل خشونت طلب بمنظور مخدوش کردن مبارزات بدون خشونت.


۵ - ایجاد پایگاه های متنوع خبر رسانی مستقل ، جهت سرعت بخشیدن به انتشار اخبار و اطلاعیه ها

۶ - کمک و همکاری در جهت شکل گیری ، معرفی و تبلیغ احزاب ، سندیکاهای صنفی ، انجمن ها و نهاد های مدنی به جهت نهادینه نمودن فعالیت های جمعی به جای کنش های فردی.

آنچه اشاره شد فقط بخشی از اهداف اصلی جنبش تغییر است و بنا به ضرورت و در طول مسیر با کمک و راهنمایی مردم ایران اهداف تازه تر به آن الحاق خواهد گردید.

 

همانگونه که در گفتار گذشته عنوان گردید ، همه ما مردم ایران بمثابه یک ارکستر بزرگ هستیم ، که ساز خود را می نوازیم.  پس برای رسیدن به اهداف بلند خود که احیا و سربلندی ایران است باید به هماهنگی لازم برسیم.
یک ارکستر ماه ها تمرین می کند. تا نوازندگان گروه کر و خوانندگان اصلی هماهنگی لازم را پیدا کنند

 - تمرین ، خطا - تمرین ، خطا
- تمرین ، کمی هماهنگ
- تمرین ، هماهنگ تر
تمرین کاملا هماهنگ
تمرین ، اجرای روی صحنه
رفع اشتباهات کوچک ، اجرای صد درصد هماهنگ

 


استراتژی
هر حرکت سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و .... برای شروع و ادامه نیاز به استراتژی تدوین شده ای دارد ، که در طول مسیر باید مرتب بازبینی ، تحلیل و تصحیح گردد . در غیر اینصورت دسترسی به اهداف اصلی اولیه دشوار و در بسیاری موارد غیر ممکن می گردد.
این استراتژی باید به مقاطع و ایستگاه های مناسب تقسیم و در هر ایستگاه بررسی گردد آیا مسیر حرکت ، زمان بندی و نتایج حاصل با پیش بینی های آغازین تطابق دارد ؟
طبیعی است ، بخصوص در موضوعات و منازعات سیاسی اعلام پیشاپیش جزئیات برنامه ها منطقی نیست زیرا طرف مقابل می تواند با در دست داشتن برنامه ها اقدام به خنثی سازی آن نماید. لذا اعلام کلیات برای تفاهم جمعی بر سر اصول حرکت باید انجام شده و در زمینه ارائه جزئیات باید بصورت مقطعی و زمان مناسب مد نظر قرار گیرد.

کلیات استراتژی ما :

_ معرفی جنبش و اهداف آن به تحول خواهان در سراسر کشور ... روستا به روستا ،.... شهر به شهر ..... و کوچه به کوچه .
_ دعوت از هم میهمان در سراسر جهان به منظور پیوستن و همراهی با این خیزش مردمی.
_ فراهم آوردن همدلی و هماهنگی میان آحاد جامعه.
_ عدم تبیعض و طبقه بندی ایرانیان به درجات مختلف ، با رعایت شعار « هر ایرانی یک رای»
_ اجرای پروژه های ، نمایش قدرت ملی بصورت همزمان با اتخاذ روشهای ساده و فاقد هر گونه خشونت که دست رژیم را برای سرکوب و آسیب رساندن به مردم ببندد.
_ کنترل تنظیم ریتم حرکت جنبش تا رسیدن به هماهنگی لازم و سراسری
_ ایجاد پایگاه های چندگانه اطلاع رسانی و آماده سازی هریک بمنظور ورود به سیکل خبر بگونه ای که بتوان در صورت انسداد هریک از این پایگاه ها بدست رژیم بلافاصله جایگزین گردند.
_ ایجاد پوشش خبری گسترده بین المللی جهت انتقال اطلاعات جنبش به جهانیان بمنظور بالا بردن هزینه های رژیم در سرکوب مردم تحول خواه.
_ دوری از کلیه دول و قدرتهای بین الملل که سابقه استعمار و استثمار جهان را دارند و تبری و دوری از کلیه نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی بمنظور حفظ استقلال و شخصیت ملی جنبش.
_ بیان و تبلیغ این حقیقت که مردم ایران با هیچ ملت و دولتی که چشم طمع به خاک ، تمامیت ارضی و منافع ملی ما نداشته باشند دشمنی و عداوت ندارد و در امور بین المللی براساس منافع فردی و عمومی جمیع انسانهای روی زمین عمل خواهد نمود.
_ ایران در آینده نزدیک و با رسیدن به حکومتی دموکراتیک و آزاد بر پایه مفاهیم تعریف شده حقوق بشر ، چشم طمع به خاک هیچ کشوری نخواهد داشت ،اما با قدرت و شدت در مقابل هر تعرض خارجی مقابله خواهد نمود .

 هنرمندان و متفکران نقش بسزایی در ادامه مسیر جنبش و خیزش مردمی دارند . برای آنکه همه ملت به هماهنگی کامل نزدیک شوند و ارکستر بزرگ هشتاد میلیونی به همنوایی یک دست و کوک برسد . از هنرمندان برجسته کشور در حوزه موسیقی چه داخل و چه خارج تقاضا و دعوت می کنیم ترانه های ساده و قابل همخوانی با مفاهیم «خواست مردم در مسیر رهایی کشور از ظلم و استبداد و بهبود وضعیت فرودستان و جایگزینی. نظامی مردمی در کشور جهت و همبستگی و همدلی همه مردم ایران در اقصی نقاط جهان » همنوایی در بستر حرکتهای خیابانی تولید و با صدای خوانندگان مردمی و برجسته چون
محمد رضا شجریان
سالار عقیلی
حسین زمان
علیرضا عصار
رضا صادقی
و .....

در درون کشور

... و
ابراهیم حامدی
داریوش اقبالی
سیاوش قمیشی
آتقه آتشین
و .......
در بیرون مرزها
منتشر نمایند.
همچنین از همه هنرمندان جوان و مستعد بخصوص آنان که به موسیقی زیر زمینی و اعتراضی مشغولند میخواهیم موضوع ترانه های خود را به خیزش مردمی بدل کرده و در این زمینه تولید و منتشر نمایند .

 

بخش چهارم (پایانی)

اعتقاد و استراتژی ما برای این تفکر برنامه ریزی شده ،که تولید خشونت هرگز راه گشای سرزمین بزرگ ایران برای عبور از دیکتاتوری نیست .

لذا از همه شما مردم تحت ستم نظام متصلب دینی دعوت و تقاضا می‌نماییم با هر نوع مطالبات سیاسی اقتصادی و اجتماعی، مانند :
+ حقوق عقب افتاده
+ مطالبات صنفی و کارگری
+ تاراج اندوخته ها توسط بانک و موسسات اعتباری
+ مطالبات بازنشستگی
+ آزادی های اجتماعی
اعتراضات خود را ادامه و گسترش داده و حتی الامکان با سایر معترضان بصورت جمعی و ملی بدل سازند .

_ ازهمه شما مردم غیور فارغ از قوم ، تبار ،زبان و فرهنگ تقاضا می کنیم مبارزات را در قالب تمرد مدنی و نه خشونت خیابانی دنبال نموده و مرتکبین به اعمال خشونت آمیز و تخریب را به آرامش و صبوری دعوت کنید.

_ ملت ایران مردمی غیور و قدرتمند هستند با افکاری بلند و برای نشان دادن این قدرت از ابزار درستی بهره خواهد برد.
+ مردم ما بر ای اثبات قدرت بانک ها را به آتش نخواهند کشید. کافیست بادکنک های رنگی کوچک را به شیشه این مراکز بکوبند . این بدان معناست که ما میتوانیم و قدرت آنرا داریم که در هر زمان این مراکز را نابود کنیم .این بادکنک های رنگی می‌توانست یک بمب دست ساز باشد .این یعنی قدرت . اما چنین نمی کنیم . اینها دارایی های ما هستند ، که پاس شأن میداریم
+ جوانان ما می توانند همه وسایل نقلیه عمومی را به آتش بکشند . اما راه صحیح تر آن است با نوشتن تنها یک کلمه ««« نه »»» بر در و دیوار این وسایط پیام قدرت خود را به گوش همه برسانند .تجسم نمایید ترسیم چند میلیون «« نه »» بر همه جای ایران پهناور و ارسال تصاویر آن به شبکه های اجتماعی چه توان و پتانسیل عظیمی را به نمایش خواهد گذاشت .
این ها تنها گوشه و نمونه ای از استراتژی و شیوه نامه عملی جنبش فرودستان است که با همت بلند و تلاش مردم حق طلب ایران در سایه مبارزه آرام و تمرد مدنی به بار خواهد نشست .
به امید سربلندی و آزادی ایران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات سیاسیمقاومت مدنی

تاريخ : شنبه 9 فروردين 1399 | 1:36 | نویسنده : biyabaangard |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.